No és cap misteri que vivim en una societat adultocentrica on l’adult ostenta el poder, controla l’accés dels infants, joves i ancians a drets i materials i esdevé referència i mesura de totes les coses en l’àmbit simbòlic. Com a fills d’aquesta societat adultocentrica que som, tenim interioritzats uns valors, actituds i creences basades en la diferència d’edat.
Per poder fer l’anàlisi de com ens afecta el poder adult a les nostres vides i, sobretot, a la nostra vida organitzativa, hem de tenir en compte que les etapes vitals (com la infància, la joventut, l’etapa adulta o la tercera edat) són construccions socioculturals que depenen del context cultural i històric i que el capitalisme es recolza en el poder adult per fer que els infants i joves siguem considerats éssers no productius i depenent a escala física, emocional i econòmicament.
L’adultocentrisme, com a eix d’opressió que és, intervé en tots els àmbits de la nostra vida. Podem parlar-ne de l’esfera política, on se’ns veu als infants i joves com a éssers que, com que no som productius, no som capaces de participar perquè no tenim experiència i això fa que el nostre criteri i/o opinions no siguin vàlides. O també de l’àmbit comunicatiu, on els adults han generat la imatge de les joves com a col·lectiu homogeni que és problemàtic.
Com a organització que està formada per persones que òbviament s’han criat en aquesta societat adultocèntrica, podem tenir actituds que discriminen de forma negativa a les militants més joves de l’organització, com menysprear la seva opinió o no confiar en elles per fer tasques representatives de l’entitat.
Per això, com a organització estudiantil formada per joves ens comprometem a formar-nos en matèria de poder adult, a revisar les nostres actituds adultocentriques i a incorporar aquest tema al nostre discurs de manera transversal. A més, de manera externa ens comprometem a donar suport a qualsevol iniciativa que busqui apoderar als infants i joves i a assenyalar les actituds adultocentristes que tinguin els moviments i espais unitaris amb els quals ens relacionem.