Davant les sentències dels judicis que s’estàn fent públiques referents a l’Efecte Can Vies, des de l’Associació d’Estudiants Progressistes demanem la llibertat i l’absolució de totes les companyes encausades.
El desallotjament de Can Vies el maig passat va desencadenar una setmana de mobilitzacions a tots els barris de Barcelona, amb el seu epicentre a Sants en defensa d’aquest espai autogestionat i de totes les formes de poder popular. Les manifestacions diàries es van saldar amb més d’una vuitantena de detingudes, un cas clar de repressió per frenar l’explosió de solidaritat que es respirava a Barcelona i que ens va conduir cap a la victòria: Can Vies es va quedar al barri.
;
Aquest mes s’han resolt les sentències de gran part de les acusades, demanant penes de presó per a la majoria, que tot i haver aportat testimonis al judici – veïns, veïnes, amics i amigues que hi éren el dia de les detencions- han donat per vàlida la versió assajada dels agents de policia.
Entenem que aquestes sentències són un intent d’atemorir les que lluitem. S’encaixen en una onada repressiva contra el moviment obrer, estudiantil i els moviments socials. No podem oblidar els casos de l’Isma i el Dani, de l’Alfon, el cas 4F, l’operació Pandora, les recents detencions a Zaragoza, la mort de Juan Andrés Benítez….NO SÓN CASOS AïLLATS.
El fet de que institucions públiques es presentin com acusació particular en aquest tipus de casos contrasta greument amb la passivitat davant casos de corrupció que atempten contra el patrimoni públic com el ‘cas Palau’. Tot això sumat a l’aprovació de noves lleis repressives com la ‘llei Mordassa’ i la criminialització de la protesta que es fa des dels mitjans de comunicació fa constatar que existeix una voluntat política d’acabar amb les mobilitzacions i expressions crítiques de la societat mitjançant la por i l’amenaça.
L’AEP rebutgem frontalment aquestes pràctiques repressives que només constaten la poca salut democràtica de que gaudim amb aquest règim.
Respondrem a la repressió amb ràbia i a la por amb solidaritat!
La solidaritat és i serà la nostra millor arma!